"Подорож в країну Інформатика"


Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності, здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.

Обладнання: комп’ютери, таблички «Відповідь готова», знаки і віршики з правилами поведінки, фломастери, клей, картки із завданнями, пазли, ребуси.

Хід гри:

Привітання:

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати —

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш незвичайний —

Грою всі його зовуть.

Щоб урок цей був цікавим,

Ти активним мусиш буть.

Вітаємо всіх, хто сьогодні подорожуватиме разом з нами незвичайною країною! A щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, розгадавши цей кросворд.

Розгадування кросворда

1. Новини, повідомлення, відомості, подані в різних видах. (Інформація)

2. Зрозуміла інформація, яку можна передавати і обробляти. (Дані)

3. Пристрій, що передає зображення різноманітних документів через телефонні лінії. (Факс)

4. Бувають усними, письмовими, у вигляді рисунків, жестів. (Повідомлення)

5. Пристрій, що відтворює звук чи відео. (Плеєр)

6. Пристрій для обробляння інформації. (Комп’ютер)

7. Прилад для фотографування. (Фотокамера)

8. Пристрій для передавання звуку на великі відстані. (Телефон)

9. Портативний прилад для запису усного мовлення. (Диктофон)

10. Невеликий електронний пристрій для виконання математичних обчислень.

(Калькулятор)

11. Прилад для визначення місцезнаходження об’єкта. (Навігатор)

— У виділених клітинках — назва країни, до якої ми вирушаємо. Тож як називається країна, якою ми сьогодні подорожуватимемо? — Отже, країна якою ми здійснимо віртуальну подорож, називається ІНФОРМАТИКА.

— До речі, що, на вашу думку, означає слово «віртуальна»? (Відповіді учнів.) —

Правильно, уявна. — Кожен, хто подорожує, повинен дотримуватись таких правил.

1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати, підіймай руку.

2. Без дозволу нічого не вмикай.

3. Знаєш сам — навчи того, хто не знає.

4. Будь уважним і старанним.

Учні об’єднуються у дві команди. Команди обирають капітанів.

Сьогодні ми побачимо –

Хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось

Хто тут найрозумніший!

Нехай обом командам

Удача посміхається,

Сідайте всі зручненько,

Змагання починається!

А оцінювати ваші знання та спостерігати за подорожжю буде наше вельмишановне журі у складі:

Перша зупинка «Розминка»

Перша зупинка нашої подорожі місто Теоретик. Команди повинні проявити солідарність з його жителями, відповівши на запитання Мудрого монітора. Правила гри. На роздуми над запитанням ви маєте 30 с. Якщо команда дає неправильну відповідь, то має шанс заробити бал інша команда, яка дасть правильну відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Переможець — команда, у якої більше правильних відповідей. Команда, що знає відповідь піднімає табличку «Відповідь готова».

Отже, запитання:

1. Сотня клавіш, різні знаки

Спершу учні – небораки,

А тепер раз – два і готово

Відстукали слово.

Ось де пальцям фізкультура

І це все – ......(клавіатура).

2. Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний … (монітор)

3. Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок)

4. Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

5. Ця всесвітня мережа

Скільки знає – просто жах!

З нею вчись ти працювати –

Теж багато будеш знати. (Інтернет)

6. Хто хоче щось запам'ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот –

Не має з пам'яттю турбот.

А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук)

7. Про нього знаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)

8. Якщо треба знову й знову

Вести з комп'ютером розмову,

Є помічник – «тваринка» в нас,

Що допоможе нам всяк час. (Миша)

9 З ним справу має архітектор,

З ним справу має будівельник.

Хто за комп'ютером працює,

До нього теж давно вже звик.

Скажіть про що іде тут мова –

Назвіть одне англійське слово. (Windows)

10. Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я … (редактор)

11. Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе! (Комп’ютер )

12. У їдальні, в ресторані

Зразу це побачиш ти.

І в комп’ютері це також

Легко можемо знайти.

Про що йде мова? (Меню)

13. В блоці цім живе процесор

Помічник він, не агресор

В ньому щось гуде

Одним оком нам моргає

Головний він недаремно

А зовуть його ... системний

14. Ось я кнопку натискаю

І папір вже заправляю

Він друкує без зупинки

Вірші, пісні і картинки

І швидкий він, наче спринтер

Відгадайте, що це… принтер

Правильна відповідь – 1 бал.

А зараз дізнаємося оцінки за перший конкурс.

Друга зупинка «Правила поведінки»

У країні Інформатика обов’язково треба знати та виконувати правила поведінки і техніки безпеки.

Ви знаєте їх, діти?

А виконуєте?

Давайте перевіримо.

Кожна команда отримує набір карток «Правила поведінки і ТБ», їх необхідно розкласти на дві групи і прокоментувати (1 - ша команда, що правильно робити, 2-га – що не правильно)

1. ПРАВИЛЬНО (де на зображенням учні виконують правила).

2. НЕПРАВИЛЬНО (де на зображенням учні не виконують правила).

Максимальна оцінка – 5 балів.

Молодці, діти. Давайте дізнаємося результати конкурсу. Слово надається журі.

Зупинка «Логічна»

Гра «Знайди зайве» Від команд запрошують по одному учаснику. Завдання: У кожній з наведених груп термінів один термін (або число) є зайвим. Знайдіть його.

Завдання для першої команди:

1. Два, п’ять, нуль, сума, один, дев’ять.

2. Зір, слух, нюх, інформація, дотик, смак.

3. Факс, плеєр, фотокамера, ножиці, телефон.

Завдання для другої команди

1. Арифмометр, рахівниця, калькулятор, друкарська машинка, комп’ютер.

2. Множення, видалення, віднімання, додавання, ділення.

3. Навігатор, диктофон, кінокамера, екран, ноутбук.

Вітаю, ви подолали ще одне нелегке випробування.

Чи готове наше журі оцінити 2 останні конкурси?

Зупинка «У Країні ребусів»

Ребус— слово-загадка, яке складається з малюнків, цифр і букв. Розгадати ребус — означає прочитати слово. Кожна команда отримує ребус. Через 5 хвилин команда

повинна дати відповіді і пояснити, чому вийшло так, а не інакше.

Кінцева зупинка «Комп’ютерний кабінет школи»

Ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі, але подорож країною Інформатика ми продовжимо на наступних уроках, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.

А зараз я надаю слово журі для оголошення результатів подорожі.

(Оголошення результатів змагань)

НАГОРОДЖЕННЯ КОМАНД.

Сьогодні ми переконалися, що й серед вас є дуже багато знавців інформатики. У майбутньому ви будете розвивати цю науку. Отже, хочеться побажати командам і надалі старанно вчитися і поповнювати свої знання.

ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!


Кiлькiсть переглядiв: 534

Коментарi