• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Файловий архів
  • Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя в учасників навчально-виховного процесу

Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя в учасників навчально-виховного процесу

Проблема, над якою працюю:

«Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя в учасників навчально-виховного процесу»

Основною метою професійної діяльності є психологічне забезпечення навчально-виховного процесу, сприяння створенню безпечного освітнього середовища для розвитку компетентної особистості.

Головне завдання, яке я ставлю перед собою: психологічний супровід всіх учасників навчально-виховного процесу.

Велику увагу приділяю своєчасному проведенню психодіагностики та на її основі здійсненню психопрофілактичної роботи для запобігання виникнення проблем.

З метою формування в учнів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя намагаюся допомогти школярам усвідомити, що здоров’я - запорука щасливого життя, здоров’я - дар Божий, який потрібно берегти.

Зосереджую свої зусилля, на розвитку в учнів високого рівня самоповаги, впевненості в собі, віри в свої можливості, в позитивні перспективи майбутнього.

Форми і методи роботи: соціально-психологічний тренінг, семінар, практикум, рольова гра, лекція, урок.

Переконана в необхідності: дотримуюсь у школі прав дитини і поваги до кожного учня.

Свій фаховий рівень: підвищую на основі вивчення нормативно-правової документації, методичної літератури , фахових видань, зокрема журналу «Психолог»

Проведення психодіагностичної роботи сприяло адаптації школярів до навчально-виховного процесу, врахуванню педагогами психологічних особливостей учнів.

Результати групової та індивідуальної психодіагностики використовувалися при проведенні психолого-педагогічного консиліуму «Адаптація учнів 1-х, 5-х, 10-х класів до навчання на новому ступені і сприяли вибору педагогами адекватних виховних і навчальних дій щодо конкретних дітей».

На основі результатів діагностики виділялися групи учнів, які потребували корекційно-розвивальної роботи. Корекційно-відновлювальна робота проводилася з дітьми, що мають ознаки шкільної дезадаптації (зниження рівня навчальних досягнень, порушення поведінки, емоційну напруженість), низький статус в класі, з дітьми групи ризику.

Тематика корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи:

Розвиток розпізнавальних процесів.

Розвиваючі заняття для першокласників.

Практичні заняття з елементами тренінгу для п’ятикласників.

Корекція агресивності; тривожності.

Тренінг спілкування для підлітків.

Тренінг професійного самовизначення.

Психологізації педагогічного колективу, підвищенню рівня психологічної компетентності сприяла просвітницька робота у рамках проблемного психологічного-педагогічного семінару:«Самоосвіта та самореалізація особистості».

Заняття проводилися у тренінговій формі. Як результат, значно зросла мотиваційна компетентність педагогів, покращився психологічний клімат в шкільному колективі.

На загальношкільних батьківських зборах проводилася просвітницька робота з питань дотримання прав дитини, проблеми насильства, емоційного стану; проблеми лихослів’я в учнівському середовищі. Ознайомила батьків з ознаками суїцидальної поведінки.

Батьки, прослухали повідомлення «Стилі сімейного виховання» і «Ефективні методи батьківського впливу», мали можливість проаналізувати свою поведінку щодо дітей, зробити вибір щодо подальшого виховання.

З учнями молодших і старших класів проводилися години спілкування по формуванню здорового способу життя. Висвітлювалась проблема негативних наслідків алкоголізму та наркоманії, причин й перших ознак вживання психоактивних речовин.

Як психолог, прийшла до висновку, що саме в цьому віці вже ґрунтовно потрібно і вкрай необхідно закладати моральний фундамент, підґрунтя мотивації учнів на здоровий спосіб життя.

В між атестаційний період на базі нашої школи були проведені методичні обʼєднання вчителів математики, основ здоровʼя, вчителів початкових класів, семінар завучів на яких були проведені мною практичні заняття з елементами тренінгу: «Взаємозвʼязок математики і психології», «Стежиною здоровʼя», «Діамант творчого вчителя-початківця», «Проблеми важковиховуваності».

Протягом 2012-2017 н.р. поповнювався методичними матеріалами навчальний психологічний кабінет. Зокрема, кабінет поповнений підручниками з психологи, дидактичними матеріалами, бланками для діагностики. У роботі користуюсь фаховими виданнями: газетою «Психолог», «Психолог. Бібліотека», посібниками по психології видавництва «Шкільний світ».

В кінці кожного навчального року проводжу аналіз роботи за минулий рік, підведення підсумків, складання звітів. Планую роботу на наступний навчальний рік, визначаю пріоритетні напрямки діяльності.

Для покращення результативності роботи психологічної служби відвідувала навчально-методичні заходи, семінари, упроваджувала у свою роботу рекомендації методиста районного відділу освіти.

Життя доводить, що освіта і здоров'я нерозривно пов'язані, тому ставлю перед собою мету сприяти створенню умов фізичного, психологічного, соціального і духовного комфорту, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я учасників освітнього процесу, підвищують продуктивність їхньої діяльності.

Кiлькiсть переглядiв: 723

Коментарi